Minden nap tanulunk valamit. Ma éppen felébredni tanultunk.

Bár eddig minden interjúban lelkesen ecseteltem, nem lesz bemutatkozó napja a gyermek-, ifjúsági és családi csatornának március 15-én.

Itt véget is érhetne a mai bejegyzés, de hogy legyen valami pozitív kicsengése is, bár nem ide tartozik, de elmesélem, hogy az óvodából hazatérő gyerekeim délután kórusban zengték legfrissebb szerzeményüket. Betöltötte a házat a nóta, valahogy így:

Zöld erdőben jártam, virágok között.
Ott láttam egy törpét, szalonnát sütött.
Mondtam neki, hogy:
Adj egy falatot!
Megfordult a törpe, s fityiszt mutatott.

Tényleg jópofa, nem?

Szerző: Süveges Gergő  2011.02.03. 14:05 100 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://m2intendans.blog.hu/api/trackback/id/tr992635826

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rastapapa 2011.02.03. 20:52:06

A gyerkőcök előbb tudták, a jelek szerint.

Kár :-(

Aquarell 2011.02.03. 20:52:15

:-(( Nincs rá pénz, vagy mi a probléma?

rastapapa 2011.02.03. 21:00:54

van egy gonosz sejtésem az okra...

agyvihar · http://agyvihar.blog.hu/ 2011.02.03. 21:23:08

Az okokról is megtudhatunk valamit? Ha már napló, akkor ezt sem lenne mellékes idejegyezni...

olajbogyóka · http://psychogirl.blog.hu 2011.02.03. 21:26:39

ott van az ok, feketén-fehéren: Megfordult a törpe, s fityiszt mutatott.

Aquarell 2011.02.03. 21:28:11

az okot akkor tudjuk. De mi az indok?

Corry 2011.02.03. 21:30:38

Pontosítsunk: március 15. -én nem lesz? És utána mikor lesz?

Mert az még kihallható ebből a sztoriból, hogy aznap szabadlábon lesz az összes felnőtt és az ő fejüket kell tömni mindenféle okossággal, meg hasonló, ergó az időpont nem volt optimális.

De a gyerekeid aranyos mondókákat hoztak haza az oviból, sok érdekes dolgot hallanak ám egymástól a gyerekek, lesz ez még így se :-(

Felicitasz · http://felicitasz.blog.hu 2011.02.03. 21:45:40

Olvasok, kezdettől szkeptikusan, és a mai fejlemények egyáltalán nem segítenek a kételyeimen.

Neked személyesen csak jót lehet kívánni - a szkepticizmus mellett a részvét a másik igen erős érzésem -, de egyelőre nem látom annak jeleit, hogy a hihetetlen munka mögött, ami most neked le van osztva, volna valami tényleg komolyan gondolt koncepció.

szubjektiv 2011.02.03. 22:02:10

Sajnálatos. De ez mit jelent?
Akkor most hogyan tovább?

Flankerr 2011.02.03. 22:05:55

Biztos vagyok benne, hogy ha publikus az információ, meg fogjuk tudni az okot.
Aranyos a mondóka.. mintha valami hasonló lett volna az én óvodás korszakomba is. A szalonnára nem esküszöm meg így majd 3 évtized távlatából, de most így elolvasva a törpe és a fityisz nagyon ismerős. Másoknak nem?

JTK 2011.02.03. 22:09:31

Sajnálom Gergő! :(
Mosolyfakasztónak: Másfél éves kislányom törpék helyett még a Mikulás varázsa alatt áll, és ezt énekli minden este:
"(H)ull a pely(h)es fe(h)ér (h)ó
jöjj el kedves Mikálus!" :)
A rím, illetve a "h" betű láthatóan, vagy inkább hallhatóan nem izgatja különösebben :)

szubjektiv 2011.02.03. 22:16:27

@szubjektiv: Nekem ez egy dalocskaként rémlik.

mizrolist 2011.02.03. 22:32:28

Remélhetőleg azért meglesz a próbanap - de valahol szégyenletes, hogy miért maradt el.

Aquarell 2011.02.03. 22:43:51

"bár március 15-re tematikus napot terveztek, amelyen ízelítőt adtak volna terveikből, ez szervezési és anyagi nehézségek miatt nem valósul meg."

forrás: mno.hu

nem akar az ökörcsorda legelni 2011.02.03. 22:46:24

Biztos a blog indulása óta már sokan mondták, de beállok a sorba én is. A gyerekcsatorna baromi jó ötlet (lenne), végre lenne némi konkurenciája a kereskedelmi mesecsatornáknak remélhetőleg sokkal kevesebb szlovák reklámmal és még több mesével. Mindenesetre én drukkolok! :)

Figyel Castro 2011.02.03. 22:49:32

Megkérdeztem tőle,ad-e falatot?
Rám nézett a törpe, és fityiszt mutatott.

srácz 2011.02.03. 23:00:31

"Megfordult a törpe, s fityiszt mutatott."

Teljesen egyértelmű. Süveges Gergő eddig bizalmat élvezett a hatalom részéről, ám hirtelen Orbán Viktor leszólt, hogy megvonták a bizalmat és elvették tőle ezt a nintendás izét :P

nevetőharmadik 2011.02.03. 23:07:21

Ez tényleg döbbenetes áthallás.

stimmel 2011.02.03. 23:32:55

A) Amikor meghallottam először a március 15-re tervezett tematikus nap hírét, arra gondoltam, ez merész elképzelés. Minőségi munkához idő kell. E tekintetben nem biztos, hogy nagy baj a halasztás (nem feltételezem persze, hogy szészórt lett volna a nap műsora, de a "később" néha jobb).

B) Az MNO-n fellelt hivatalos indoklás nem jó előjel a folytatásra vonatkozóan. Egyrészt azért, mert ilyen indokkal bármikor áthúzhatják a csatorna vezetőjének számításait (ezzel a nintendós izével fel kéne már hagyni, beszéljünk inkább magyarul), akkor meg milyen értelemben vezető, ha mégsem gazdálkodhat, tervezhet előre, másrészt Gergő gyanúsan semmit nem írt az indokról. Oké, nem tartozik minden a nyilvánosságra, de az eddigi nyílt lapos őszinteség után ez a hallgatás eléggé beszédes. Nem vészharangozok ám, csak vsz. eljött az ideje a vágyak villamosáról átszállni a realista rollelre.

C) Tanulság: óvakodj a törpétől (akármit jelentsen is ez)!

Whitedog 2011.02.04. 00:01:28

Gondolod, hogy van esélyed emellett a szektás elit mellett?
Ha nem tartozol oda 2000 óta, sosem bíznak meg benned. Nézd végig a döntéshozókat - csupa párt- és parlamenti ember, aki az elmúlt évtizedben semmit nem érzékelt a külvilágból, csak egymást tüzelték, egymással üzletelnek.
Vagy az interjúk alapján azt gondolod, hogy képes vagy velük együttdolgozni?

gitáros 2011.02.04. 00:43:11

Gergő, Gergő... :)

Ilyen bejegyzésekkel nem sokáig leszel te intendáns.

Akárhogy is, minden tiszteletem a tiéd, és hajrá!

Kora Délutáni Kornél 2011.02.04. 01:02:55

Nézd, Gergő...

Szóval te egy szimpatikus fickó vagy. De azok a "barátaid", akiknek a hatalomra kerüléséért te is sokat dolgoztál, nem ilyenre vágynak.

Egyszerűen megéhezett a forradalom, és nem a leghülyébb gyerekeit falja fel először, hanem az olyanokat, mint te.

KDK

martianhellacopter 2011.02.04. 01:27:41

A törpe üzeni, hogy ezt NE vigyétek képernyőre. Ugye tuggya mán, mire gondolok? ;)

Lumieres 2011.02.04. 05:33:27

Gergő! A magyar közszolgálati televízó LESZEREPELT csütörtökön.

Nem az ifjúsági csatorna miatt!!!!

Hanem ezért!!!!

www.youtube.com/watch?v=3wi3K8T3pPQ&feature=player_embedded

Rohadt ÖN cenzúrázó szervilis kurva anyátokat!!!

Lumieres 2011.02.04. 05:52:50

Obersovszkinak üzenem!! Kurva anyját! TAKARODJON A KÉPERNYŐRŐL!!!
egy szó se esik Egyiptomról az m1-en!!!!

▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ 2011.02.04. 07:52:30

Bazzeg Gergő, ne legyél fasz! Kirúgatod magad ilyen hülye versike miatt. Csináld meg kurvajóra a gyerekcsatornát, aztán majd kamikázkodsz, amikor oknyomozó leszel. Kell egy színvonalas ifjúsági csatorna, ami nem a szemetet tolja. Hajrá!

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2011.02.04. 08:04:44

Mi az a bemutatkozó nap? Bejön a csatorna kabalafigurája, és azt mondja: "Sziasztok, Satyek vagyok, a Magyar Gyerekcsatorna házigazdája! És most jöjjön Runcájsz!"? És erre mi szükség lenne amúgy?

ugyangabor · http://jabulani.blog.hu/ 2011.02.04. 08:05:06

Azért az nem valószínű, hogy Obersovszky egyes egyedül állítja össze a műsort, sőt...
Egyébként az egész szemlélettel baj van. Még a zabhegyezésügyi bizottság alelnökének hatodrangú sajtótájékoztatója is fontosabb, mint az, hogy mi történik a világban.
A magyar médiatörvény berlini fogadtatása pedig nem tartozik a világpolitika fősodrába, még ha innen úgy is tűnik.

Süveges Gergő · http://www.suvegesgergo.hu 2011.02.04. 08:43:00

@Lumieres: lehet bírálni, lehet ellenvéleményt megfogalmazni. de ebben a stílusban ez volt az utolsó, amit eltűrtem.

Lumieres 2011.02.04. 08:49:14

@Süveges Gergő: Ha eltűrted, akkor Te is tudod, hogy jogos.
Saját véleményem volt. Ha igazi oknyomozók lenének ott nálatok, akkor most Házon belül nyomoznának, és álnéven a neten publikálnának. Ez legalább megmaradt a szabad szólásra. Ne semmitmondó bejegyzéseket írj TÖRTÉNELMI PILLANATBAN.
Ennél többre vagy képes és érdemes!!!

Lumieres 2011.02.04. 09:19:51

Ne mondja nekem senki, hogy a "faros ikarusszal" kell foglalkoznia a közmédiának. Aki azt mondja az szerintem hüje. Vagy hülyék ülnek az MTV-ben, vagy CeNzúRa van.

ugyangabor · http://jabulani.blog.hu/ 2011.02.04. 09:41:16

@Lumieres: Pillanatnyilag vannak erre illetékesebb személyek is a királyi tévénél, ennek a blognak meg aztán végképp semmi köze Egyiptomhoz. Szerintem.

Lumieres 2011.02.04. 09:45:02

@ugyangabor: Pont erről beszéltem. Mit csinálnak az illetékes elvtárak ott a királyi tévénél???

Lumieres 2011.02.04. 09:50:10

@Lumieres: Márcsak szolidaritásból is...

ugyangabor · http://jabulani.blog.hu/ 2011.02.04. 09:57:52

@Lumieres: Na, ez már megérne egy blogot :)
Pedig a kezdet ígéretes volt. Egy hétvége alatt jobb műsort dobtak össze (egyébként pont Süveges Gergővel), mint amit Gyárfásék húsz évig csináltak.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2011.02.04. 09:58:17

@Lumieres: mi van, szómenésed van? Ott a budi, futólépés, faszkalap...

bebe tv 2011.02.04. 10:00:25

@stimmel: Talán odafönn azt kifogásolták,
hogy nem eléggé szocialista szellemiségű a készülődő ifjúsági műsor. Ezt egyszer úgy 30-40 évvel ezelőtt már megéltük, amikor az IM a Halló fiúk halló lányok és társai műsorok igyekeztek az ifjúságot szocialista gondolkodásmódra nevelni. Az akkori elvtársak akkor azt hitték, hogy bejön. Hát nem. A jelenlegi hatalom miért hiszi, hogy nekik sikerülni fog? Az igazi nagy dobás a Bebe TV lett volna, de azt a szlovákok már évekkel ezelőtt lenyúlták. Már megint azok a csúnya szlovákok.

Jódoktorod 2011.02.04. 10:11:01

Gergő, elindultál Balatonszepezdre? :)

stimmel 2011.02.04. 10:18:44

A tematikus nap elmaradásánál sokkal elszomorítóbb az a trágár hangnem, ami az utóbbi hozzászólásokban eluralkodott.

Nem lehetne visszatérni a normális, emberi stílushoz?

Az, hogy az mtv (ezek szerint) alig ad hírt az egyiptomi történésekről, tényleg felháborító - lenne, ha néznék tévét. De nem teszem, így nem bosszankodom, viszont rendszeresen nézem neten az Al Jazeera adását.

Ne a múltat ekézzük, inkább a jövőt építsük! Gergő is ezt próbálja tenni (és könnyen lehet, hogy nincs ám akkora összeesküvés a közreadott törekvések ellen a háttérben, mint amit többen a jelek szerint feltételeznek).

Lumieres 2011.02.04. 10:19:38

@ugyangabor: Ennek a blognak ez lenne a lényege.

Corry 2011.02.04. 10:20:25

@Lumieres:
De ugye megigéred, hogy nem kapsz agyvérzést blogolás közben??? :-)

Lumieres 2011.02.04. 10:24:03

@stimmel: Dughatod a homokba a fejed. A köztévének AKKOR is feladata lenne az ÉLŐ tudósítás. Itt beszélgetünk arról, hogy NINCS megfelelő információszolgáltatás a cenzúra miatt. MI FOLYIK OTT AZ MTV-ben emerek? Van ott valaki egyáltalán vagy egy 8 órás nosztalgablokkot nyomat az AUTOMATA?

Lumieres 2011.02.04. 10:28:17

MIVan Gergő? Lekapcsolták az intenetet?

Ezen nem kell ennyit gondolkozni... Ha vársz holnapig már megdöntik mubarakot... Akkor már késő lesz.

Corry 2011.02.04. 10:52:32

Hát igen. Az M2 -ből gyerekcsatorna lesz és nem CNN Hungary.

Lumieres 2011.02.04. 10:58:34

@Corry: Az összes csatorna az. Hazudnak/hülyítenek valamint cenzúráznak. Halott az egész közszolgálati média. A többi nem érdekel, de ez az ÉN ADÓMBÓL is megy. Jogom van az információhoz!!!!!!

Lumieres 2011.02.04. 11:01:34

@Corry: A BBC is élőben adja. Az is közszolgálati média.

Corry 2011.02.04. 11:09:55

Értem én ezt, izlések és pofonok különbözőek. Engem nagyon érdekelt a fiatalok szórakozási lehetőségeinek megbeszélése, mert tudod a két nagyobb gyermekem beleesik a szórásba, sőt az egyik osztálytársa ismerte is az egyik áldozatot.

Corry 2011.02.04. 11:12:03

@Lumieres: Hát igen, az ő gyarmatuk volt, nemde?

Lumieres 2011.02.04. 11:19:15

@Corry: CNN is adja... Nekik még most is gyarmatuk... 500ezer fős amerikai fegyverrel felszerelt hadseregük van.

Lumieres 2011.02.04. 11:23:34

@Lumieres: De adj az EURO-news is.
"National Dialog..." Ezt javasolta az egyiptomi elnökhelyettes.

Más majdnem olyan, mint a nemzeti együttműködés rendszere...;)

stimmel 2011.02.04. 11:29:34

Lumieres, le lehetne esetleg állni ezen a blogon az Egyiptomozással? Értjük, mi fáj, nem nagyon kell itt senkit meggyőzni, de a sok plusz x-edik világfájdalmi hozzászólás már nem csak zavaró, de unalmas is.

Valahol máshol, plíz!

Corry 2011.02.04. 11:34:32

@Lumieres: Örülök, akkor van hol nézned a történéseket.
Kedvedért megnyitottam néhány magyar hirportált, egyik helyen sincs a brékingnyúz kategóriban a dolog, tehát a Magyar Televizió is helyesen járt el és megfelelő mennyiségben foglalkozott a témával.

Lumieres 2011.02.04. 11:39:42

@stimmel: Majd ha kapok választ Gergőtől. Vagy letilt. Ez az Ő blogja és nem a tiéd!

Lumieres 2011.02.04. 11:42:55

@Corry: Szerintem mennnyé' vissza LegoLandbe!!! Azt akarod, hogy 20 év múlva a te gyerekeidet lőjj'e fejbe a 20 év regnáló rezsim? Szerintem húzzál el valami közéleti bulvártopiba!!!!

Corry 2011.02.04. 11:44:16

@Süveges Gergő:
Kérlek ne légy nagyon csalódott. Én is sajnálom a dolgot, és nagyon szeretném ha lenne egy gyerek és ifjúsági csatorna, a két kisebbik gyermekem miatti személyes érintettség okán is.

Nagy fába vágtad a fejszédet. Ez persze azt is jelenti, hogy nem fog minden simán menni. Van olyan része is a dolognak, hogy ott "cégen" belül sem mindenki drukkol Neked. Ráadásul a "cég" (gondolok itt a tévére) is eléggé nagy, a döntési folyamatok is (szükségtelenül) elaprózottak.
Ezért kérlek, tarts ki, az elérendő cél érdekében! Azt javaslom, hogy a sorozatos, hosszú időn keresztül tartó és egyértelmű ellenszélből vonjál csak le negativ konzekvenciát, addig is hajrá és haladj kérlek előre!!!!

Corry 2011.02.04. 11:47:14

@Lumieres: Miért, a Legoland egy teljesen jó hely, én Billundban voltam, és Te??
De befejeztem Veled, ne mérgelődj, inkább nézd a CNN-t.

Lumieres 2011.02.04. 12:21:18

Csak hogy legyen egy kis közszolgálat is.

Aquarell 2011.02.04. 13:19:11

Nagyon szuper lesz, ha ilyen Lumieres féle blogszennyezők miatt bezárja Gergő a blogját, akkor igazán hálásak leszünk neked! :-(((((((( Miért nem lehet elhúzni valami megfelelő helyre, és ott fröcsögni habzó szájjal?

Ez egy nyiladozó gyerekcsatorna blogja, semmi köze Egyiptomhoz.

Kérlek szépen, menjél már el innen, jó??????

Lumieres 2011.02.04. 13:23:34

Csak, hogy érezd te is a cenz-Urát!

Lumieres 2011.02.04. 13:27:57

Egyébként amint érdemi választ kapok Süveges úrtól, veszem a süvegem és elhúzom a csíkot.

Nem kínos amikor az UJSÁGÍRÓ nem tud válaszolni.

Tudom, hogy még kezdő blogger vagy, de azér' mennek az SMS-ek, vagy a e-mailek.

Remélem összegyűjtöd és lerakod OBERsovszki asztalára a NÉP egyszerű emberének véleményét arról sz@rról amit ott a tévében csináltok.

Lumieres 2011.02.04. 13:30:24

Tudom, hogy egy blog szabad pálya, de azért itt is kurvakínos ha 2 órát kussolsz egy beszélgetés közepén... ;)

Biztos nagyon dó'gozol odabent a 'cégnél.

Lumieres 2011.02.04. 13:34:06

Na jó...
Nyomok egy kis Belgát, hogy biztos legyen a cenzúra...

www.youtube.com/watch?v=D4-Mli0G4ZI

Héééóóó Politikusk!!!!

let_me_consult_you 2011.02.04. 13:37:04

@Lumieres: látszik, hogy te is nagyon dolgozol "odabent a cégnél" vagy legalábbis nagyon jó életed lehet, ha már hajnal óta itt nyomod szinte megállás nélkül

Süveges Gergő · http://www.suvegesgergo.hu 2011.02.04. 14:13:05

@Lumieres: no, ebből elég volt.
hirado@mtv.hu vagy mareggel@mtv.hu
Ez itt nem az MTV panaszfala.

kis_kiraly · http://kiskiraly.blog.hu 2011.02.04. 14:43:01

Lumeries: Egy újabb troll születőben.

Szerintem ezekről nem kell külön posztokat írni, mert sok ilyen lesz még szerintem. mármint "fekete" nap :(

mizrolist 2011.02.04. 14:53:29

@Lumieres: ez az m2-ről szól, ami gyerekcstaorma lesz és semmilyen forradalomról nem lesz rajta tudósítás... mert nem az lesz a profilja. (tudom, hogy nem tudsz válaszolni; sajnos a moderációd elkésett, mert a jelek szerint a blogtulajdonos dolgozott)

Süveges Gergő · http://www.suvegesgergo.hu 2011.02.04. 14:54:59

Épp a vasárnapi Ma reggelt vettük fel, amíg itt elszabadult a pokol. Bocs mindenkitől.

TulipánPalota 2011.02.04. 15:11:22

Kedves Gergő! Tudom, puskaporos a hangulat, és egyébként is biztos rengeteg dolga van....de szerdán írtam pár kérdést az Ötletládába, nagyon örülnék, ha megtisztelne a válasszal! Köszönöm!

Flankerr 2011.02.04. 15:46:58

@Süveges Gergő: Semmi gond, az ilyet típusú trollokat már fel se veszem, igaz ez különösen kitartó típus...:)
www.stop.hu/articles/article.php?id=818224

Ez mennyire objektív beszámoló a tegnap napról?

-MCsaba- · http://barsonyszek.blog.hu/ 2011.02.04. 16:46:08

Kevés volt már az idő márc. 15-ig, szerintem azért mondták vissza.. a későbbi időpontokkal talán nem lesz gond.

desmondwallace · http://desmondwallace.wordpress.com/ 2011.02.04. 16:47:06

Hát ez sajnálatos, de ami késik, az nem múlik. Legalábbis remélem.

Ez a Lumieres gyerek meg jól teleszemetelte a bejegyzést.:(

mizrolist 2011.02.04. 19:43:13

@Süveges Gergő: illúzió lenne azt várni, hogy folyamatosan figyelje valaki a kommenteket - és néha tényleg dolgozni is kell ;)

Süveges Gergő · http://www.suvegesgergo.hu 2011.02.05. 07:46:56

@desmondwallace: Lehet cenzúrát kiáltani.. :) A szemetelés nagyját kiszedtem, ami maradt, az mementónak épp elég.

Süveges Gergő · http://www.suvegesgergo.hu 2011.02.05. 07:50:31

@Flankerr: Az MTI tudósítása pontosabb, pl. a NOL-on. De lesz róla poszt, az lesz az igazi. :)

desmondwallace · http://desmondwallace.wordpress.com/ 2011.02.05. 13:43:37

@Süveges Gergő: A blogolás természetes velejárója, hogy időnként megjelennek olyan egyének, akik abban élik ki magukat, hogy teleszemetelik a bejegyzést. Teljesen természetes ilyenkor a moderálás (még véletlenül se cenzúrázás). Ha meg kikerül egy bejegyzés az index főoldalára (azt nem tudom, hogy jelen esetben volt-e erről szó), akkor emg pláne jönnek az "értelmes" kommentek.

A trollokkal nem lehet máshogy bánni.

Süveges Gergő · http://www.suvegesgergo.hu 2011.02.05. 14:01:49

@desmondwallace: Eddig nagyjából rendben volt, most Egyiptom épp itt verte ki a biztosítékot... mindegy.

Hozzáértők, help. :) Tudja valaki, mit kell ahhoz csinálni, hogy az én kommentjeim más színnel jelenjenek meg?

Law enforcer 2011.02.06. 07:46:24

Kedves Gergő!

Először is gratulálok neked, sok sikert kívánok az új csatorna dolgozóinak!
És igen , nagy igény van erre a csatornára, ami nem minimaxos meg cn-ös szemetet sugároz, hanem valódi értékeket. Amiken Te is, én is, és sokan mások akik ma szülők felnőttünk.
csak elő kell ásni az arhívumban tárolt kiváló filmeket, sorozatokat, sok filmcímem van amiket szívesen látnánk újra, hogy megmutathassuk a gyerkőcöknek, amiken ugyanúgy izgulhatnak mint mi annak idején.
Nem utolsó sorban nekünk szülőknek is jó lenne viszontlátni olyan ismerősöket, mint Pocok az ördögmotoros, Majka az űrből jött kislány, Cestmir a repülő fiú, A Bors örs, Sóherceg, Hagymácska, és ezt tudnám még sorolni...

Bízva bízom bennetek, és a csapatban hogy sikerül végre műsorra tűzni ezeket a remek de lassan feledésbe merülő filmeket, sorozatokat, mesejátékokat...

Várom, várjuk az új híreket, fejleményeket!

Egy majdnem negyvenes nosztalgiázó.

iszit 2011.02.06. 11:22:43

Kedves Gergő!
3 kisgyermekkel rendelkező anyukaként üdvözlöm az elképzelést, bár megmondom őszintén nem vagyok benne biztos, hogy egész napra tervezném :) De az biztos, hogy a mi gyerekkorunkban ( ha jól láttam két évvel vagyok Nálad idősebb :D) jobbak voltak a gyerekműsorok, és még saját készítésűek voltak, nem folyton csak külföldi. Nem azt mondom, hogy csak szemetet veszünk át, de bizony kevés a magyar mese. Tudom, nem illik másik csatornát idehozni, de nálunk 90%-ban minimaxot néznek a gyerekek. Ott legalább nem futunk bele túl erőszakos és idióta mesékbe. Viszont kevés a régi magyar mese. Sorolhatnám, de biztosan Te is emlékszel rájuk. Mi biztosan nézzük majd az új csatornát!!! Kitartás!!!!
Virág

Whitedog 2011.02.06. 11:32:57

Lumeries véleménye fontos, mert most úgy tűnik, hogy a magyar közszolgálati tv szokásos évenkénti megújulását egy gyerekcsatorna indítása jelentené. Fantasztikus!

De ez a közszolgálatiság? Hogy lelkesedni tudunk egy tematikus csatornáért?
Hol van az a médiaelit, amelyik a hatalomtól függetlenül tud egy hiteles világképet mutatni az embereknek? Amikor reggel Süveges Gergő és Krizsó Szilvia álmosan kérdezgeti az államtitkárt a médiatörvényről, és hagyják hogy a saját munkájukról, a médiáról a legnagyobb hülyeségeket beszélje az illető?
Persze elég nehéz felismerés, hogy mi a felelőssége a mai közszolgálati média képernyőseinek, hogy a belpolitikát az agresszivitás és a színtiszta hülyeség ilyen mértékben uralhatja.

TulipánPalota 2011.02.06. 12:14:46

@iszit: Virág, szerintem meg nagyon jó lesz, ha egész napos csatorna lesz, mert így minden korosztály kaphat magának egy sávot. A 24 órás sugárzás nem azt jelenti, hogy 24 órán keresztül előtte legyen a gyerek, de így lehet sáv az ovisnak, a kisiskolásnak, a kamasznak, a fiatal szülőknek, a retroőrülteknek... figyelembe véve, mikor ér rá az a korosztály TV-zni, és ez így nagyon jó, mert elméletben csaknem a teljes lakosságot leültetheti a képernyő elé a neki szánt műsoridőben.
Hogy a Minimaxon nem futnak bele a gyerekek erőszakos és idióta mesékbe, azt erősen kétlem, ugyanis mi épp azért vettük ki a csatornalistából, mert alig találtunk rajta olyan mesét, amit nyugodt szívvel mutattam a gyerekeimnek. És az is nagyon sokszor megesett, hogy egy bárgyú kis mese után, mint mondjuk az Eperke (amitől egyébként a hideg ráz), beraktak egy rajzolt akciófilmet (Mentőosztag), vagy egy félelmetes animációs filmet (Animália), amik már nem kisovisoknak valók. Bár én az Eperke-féle meséket sem szerettem a modoros, nyafogó szinkronok miatt (sem).

Corry 2011.02.06. 13:55:16

@Whitedog:
Nem is Lumieres véleményével volt a baj, hanem az a mód, ahogy előadta. Én, ha megnézed próbáltam higgadtan szóba elegyedni vele, de nem nagyon sikerült ha szabad így fogalmaznom. Ő minden áron Egyiptomot akarta látni a tévében és kész.
A mi országunkban is történt/történik egy s más. Meghalt például három még majdnem gyermekkorú kislány egy rosszul megszervezett tömegrendezvényen. Ez a kérdés szerintem nagyon sok tinédzsert és a szüleiket is foglalkoztatja, többek között engem is. Sorolhatnám.

Nem tudom, Te szoktad nézni a Ma Reggelt? Én bevallom csak keveset, mert a kisebb gyerekeimet iskolába kell vinni, de reggel 7 -ig tudom nézni a műsort. Én amit látok az nem feltélenül vág egybe azzal, amit gondolsz.
Gergő elég keményen neki szokott menni a riportalanyainak, a Kriszta a maga tündéri módján rendezi a dolgokat, a többiek sem hagyják azért annyiban. Nyilván egyikük se hülyézi le a riportalanyt, bár ez sokaknak jólesne, de azt el kell fogadni, hogy az olyan hangok nem lennének valók a közszolgálati tévébe.

Egyébként meg hatalomváltás volt, ezen a blogon szerintem ennek a részleteit nem kéne megvitatni, de nem a tévé miatt kerültek új emberek a hatalomba, hanem amiatt, mert tavaly áprilisban volt egy szavazás.

parlamentarista 2011.02.06. 23:38:17

@Süveges Gergő:
saját háttérszín módosítás:

bloghu admin
megjelenítés fül
saját sablonok oszlop
zöld css gomb
scroll a lap aljára
kommentek szekció

abban kell lenni ilyennek, vagy ha nincs, akkor be kell illeszteni:

div.owncomment
{
background-color: #<ide kell a 6 jegyű színkód>;
}

színkódot innen tudsz kinézni (scroll a lap közepére, és ott van egy paletta):

en.wikipedia.org/wiki/Web_colors

jobb szerettem volna koncepciót olvasni, de sebaj.

parlamentarista 2011.02.07. 12:30:28

ha nincs saját sablon, akkor

bloghu admin
megjelenítés fül
gyári sablonok oszlop
a használt sablon melletti második zöld gomb ("másol")
átírhatod sablonnevet (nem kötelező)
elküld gomb

és lesz egy saját sablonod.

Süveges Gergő · http://www.suvegesgergo.hu 2011.02.07. 12:39:49

@parlamentarista: Köszöönm, egyelőre nem akarja az igazságot, de azért próbálkozom.
Ja, és koncepció is lesz hamarosan. :)

parlamentarista 2011.02.07. 12:48:58

valahogy így próbáltad írni?

div.owncomment
{
background-color: #D2B48C;
}

Süveges Gergő · http://www.suvegesgergo.hu 2011.02.07. 12:53:27

@parlamentarista: Volt még körülötte néhány csillag, de azok nélkül egyre szebb. :):):)

parlamentarista 2011.02.07. 12:58:32

@Süveges Gergő:
ha a wikis oldalt kicsit lejjebb görgeted szélesebb a paletta, vagy pont ilyen középszürkét akartál?

Süveges Gergő · http://www.suvegesgergo.hu 2011.02.07. 14:16:04

@parlamentarista: szép az is... de ez, ez az igazi csoda. :):):)

altero 2011.02.08. 09:59:30

Kedves Gergő! Láttam a vasárnapi Ma reggelt, és láttam, amint az egyébként igen szimpatikus mesekönyvszerzőnek feltettél egy borzalmasan irányított, modorosan megfogalmazott magaslabda kérdést az értéksemlegességgel kapcsolatban. Erre szerintem semmi szükség. Nem kell összekacsintani senkivel, éppen ezt csinálták 8 évig a másik oldalról, a szerző értékrendje enélkül is átjött volna. Nincs szükség újabb igazodókra.

Süveges Gergő · http://www.suvegesgergo.hu 2011.02.08. 14:45:51

@altero: Most persze mondhatnám azt, hogy ha egy háromórás adásban csak egy rossz kérdés hangzott el, akkor ez volt életem legjobb műsora... de ez nem lenne korrekt. Igen, lehet, hogy nem ez volt életem legátgondoltabb kérdése, én is töprengtem rajta utólag. Örülök, hogy hasonlót érzünk ezzel kapcsolatban. Köszönöm.

Galgó 2011.02.13. 09:43:55

Kedves Gergő,

Szeretném a figyelmébe ajánlani néhány iskola aktív szerepvállalását iskolai előadások szervezésével. Ezekre az előadásokra a gyerekek legjobb tudásuk szerint készülnek. Ha lehetőséget kapnak, hogy nagyobb nyilvánosság előtt is bemutathassák mire is képesek, egyrészt még jobban motiválja a szerepvállalásukat, másrészt más közösségek is kedvet kaphatnak hasonló gyerekelőadásokra.
Talán még gazdasági előnye is van, mivel nem kell drága, kész műsorokra költeni.
Számtalan lehetőség adott az együttműködésre már régóta aktívan előadásokat rendező iskolákkal.
Csak zárójelben említem meg, hogy a nemzetiségi adások keretében is adottak ugyanezek a lehetőségek.
Munkájához sok sikert kívánok.
Üdvözlettel
Galgóczy László

Felicitasz · http://felicitasz.blog.hu 2011.02.17. 19:15:37

A mai hírek fényében ez egy újabb fekete csütörtök. Ugyanén írtam meg itt fentebb, hogy kezdettől mély szkepticizmussal szemlélem ezt a történetet. Neked magadnak továbbra is csak minden jót tudok kívánni.

És nagyon szeretném ha egyszer már olyan is történne a közéletben, hogy amikor kezdettől mély szkepticizmussal szemlélek valamit, a fejlemények rámcáfolnak.

Sóhaj.

Minden jót, Gergő.

Peripetia 2011.02.19. 11:58:23

Aki disznók közé keveredik, azt megeszik a felcsútiak.

szuzz 2011.02.24. 09:20:26

Kedves Gergő,
aggodalommal szemlélem, hogy mi történik körülötted. Nem a terrorizált médiamunkások, és nem is a minőségi tartalom hiányától szenvedő nézők miatt aggodalmaskodom. Miattad teszem. Aggódom, mert nagyjából az történik Veled, amit én megéltem, és aminek köszönhetően nagyjából másfél éve nem találok munkát. Pedig keresek :) Volt kollégádként talán megengedhetem magamnak azt a luxust, hogy aggodalmamnak engedve, tanácsot adjak, hátha Te elkerülöd azt, amit én nem tudtam. Szóval:
1. soha ne részegülj meg a médiamunkások hátba veregetésétől. Egyetlen ember sem lesz közöttük, aki majd segít rajtad, amikor annyira kínossá válsz a kenyéradóidnak, hogy valami piciny hibádba kapaszkodva kitessékelnek. Hibázni fogsz, ők pedig figyelnek. Ne provokáld azt, aki a fizetésed adja. Ne állj a sor elejére, vagy ha megteszed, számolj azzal, hogy ha "balhé" lesz, mire hátrafordulsz, már senki nem lesz mögötted.
2. de megteszik. Ne magadból indulj ki.
3. nem, a munkaügyi bíróság sem lesz megoldás :)
4. igen, van másik szakmád. De nem fogsz tudni képzettségednek és gyakorlatodnak megfelelő pozícióban elhelyezkedni. Túlképzett leszel = problémás, a munkáltatók nem kérnek belőled. Különben sem tudod majd az életed elképzelni tévézés nélkül. Kell Neked :)
5. igen, van másik médium. Oda sem kellesz. És ők sem kellenek Neked. Akinek közszolgálati a gyakorlata, az nem tud kertévézni. Ott Te nem leszel megfelelően hírérzékeny. Plusz ott is vannak munkáltatók, ők sem kockáztatnak meg.
6. Ne hivatkozz a családodra. Eleget leszel velük, ha ennyire hangoztatod eme vágyadat. Mert ezt a szívességet a munkáltatód megteszi Neked, de azért a "munkáért" senki nem fizet. A boltos meg nem ad zsemlét csak azért, mert Neked van gerinced. Jobb egy elfoglalt szülő, mint a nagyon ráérő, meggyötört, munka és köz nélkül maradt, egykor sikeres apuka.
7. ne bátorítson a köz véleménye, se a nyilvánosság ereje. A köz felkap, aztán elfelejt. Vedd számba, hány igazán értékes médiaarc járt így előtted. Nem lesz elég hozzá a két kezed.
8. természetesen azt csinálsz, amit akarsz :) én csak annyit javasolnék, hogy keress egy csendes sarkot, vegyél egy üres lapot, és írd fel, mit érdemes kockáztatni, és mit nem.
9. harcolj, persze. Ne légy gerinctelen, meghasonlott ember, de legyél sokkal, de sokkal diplomatikusabb. Sokkal többet gondolkodj, mielőtt cselekszel :)
10. nem. Nincsenek barátaid közöttük. Kollégáid vannak, akik volt kollégák lesznek. Ők gyorsan felejtenek. Nem, nem lesz, akit felhívhatsz, hogy segítsen. Megígérik, aztán kicsöng, kicsöng, kicsöng, de nem veszik fel Neked :)
11. mindez az aktuálpolitikai helyzettől teljesen független. Nem, 3 év múlva se jön el újra a Te időd.
12. a bátort és a vakmérőt egy nagyon vékony határ választja el.
Kollegiális üdvözlettel:
egy többszörösen felelőtlen szerkesztő
süti beállítások módosítása